
REKABET POLİTİKASI
Ana Süreç: Etik
Alt Süreç: Rekabet
Politika: Rekabet Politikası
MADDE 1. AMAÇ
1.1. Boytrans Lojistik Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. (bundan sonra “Şirket” olarak anılacaktır), rekabet hukuku kapsamında yürürlükteki mevzuata uygun hareket ederek, etik ve adil bir rekabet ortamı yaratmayı taahhüt eder. Rekabet Politikası (bundan sonra “Politika” olarak anılacaktır), Şirket çalışanlarının ve iş ortaklarının rekabete aykırı davranışlardan kaçınmasını, rekabet hukukuna ve şirketin etik standartlarına uygun hareket etmelerini sağlayacak bir rehber oluşturmak amacıyla yayımlanmıştır.
MADDE 2. TANIMLAR
2.1. Bu bölümde politikada geçen özel terim ve kavramlar aşağıdaki şekilde kısaca açıklanmaktadır.
Şirket: Boytrans Lojistik Hizmetleri ve Ticaret A.Ş
Politika: Rekabet Politikası
Çalışan: Şirket yöneticilerini ve çalışanlarını ifade eder.
MADDE 3. KAPSAM
3.1. Bu politika;
- Şirket Yönetim Kurulu üyelerini,
- Şirket Çalışanlarını,
- Mal ve hizmet alınan firmaları ve çalışanlarını,
- Danışmanlar, avukatlar, müşavirler ve dış denetçiler de dâhil olmak üzere Şirket adına görev yapan kişi ve kuruluşlar ile ticari ilişki içinde olduğu müşterileri de dâhil olmak üzere diğer kişileri (“İş Ortakları”)
MADDE 4. İLKE VE ESASLAR
4.1. Şirket, kartel oluşturma, fiyat manipülasyonu, rekabeti kısıtlama gibi rekabet hukukuna ve düzenlemelere aykırı uygulamaları kesinlikle onaylamaz ve her türlü rekabeti adil, şeffaf ve yasal bir çerçevede yürütmeyi taahhüt eder.
4.2. Yasalara ve Rekabet Kurallarına Uygunluk
4.2.1. Şirket ve çalışanları, yürürlükteki rekabet hukukuna tam uyum sağlar.
4.3. Rakiplerle Anlaşma ve Müzakereden Kaçınma
4.3.1. Şirket, herhangi bir koşulda rekabeti kısıtlamaya yönelik yasadışı anlaşma ve faaliyetlerde bulunmaz. Rakiplerle yapılan toplantılar ve görüşmeler, rekabet hukukuna uygunluk gözetilerek dikkatli bir şekilde yürütülür.
4.4. Hâkim Konumun Kötüye Kullanılmasına İzin Verilmemesi
4.4.1. Şirket, hâkim konumun suiistimal edilmesini önleyecek politikalar ve süreçler geliştirir. Hâkim durumda olan pazarlarda rekabete aykırı davranışlardan kaçınılmalı ve rakiplerin pazar dışı bırakılması gibi haksız uygulamalardan kaçınılmalıdır.
4.5. Ticari Gizlilik ve Bilgi Paylaşımı
4.5.1. Şirket çalışanları kurumun ticari sırlarını ve rekabet gücünü etkileyebilecek gizli bilgileri rakiplerle paylaşmaktan kaçınmalı ve ticari gizlilik konusunda gerekli önlemleri almalıdırlar.
4.6. Rekabete Aykırı Birliklere Katılımdan Kaçınılması
4.6.1. Şirket, sektörel birliklerin rekabete aykırı davranışlar sergileme riskini değerlendirir ve gerekli önlemleri alır.
4.7. Ticari İşbirliği Anlaşmalarının Rekabet Kurallarına Uygunluğu
4.7.1. Şirket, tüm ticari işbirliği anlaşmalarının rekabet kurallarına uygunluğunu sağlar. Şirket, tüm anlaşmalarını ve iletişimini rekabet hukukuna uygun olarak düzenler. Müşteri, tedarikçi, iş ortağı ve rakiplerle yapılan tüm sözleşmeler ve görüşmeler, rekabet hukukuna ve etik kurallarına uygun olmalıdır.
MADDE 5. GÖREV VE SORUMLULUKLAR
5.1. Yönetim Kurulu
5.1.1. Politikada yer alan ilke ve esasların uygulanmasından ve bu ilke ve esaslara aykırı olan ihlal ve şüpheli durumlarda bildirim, inceleme ve yaptırım mekanizmalarının belirlenmesi ve işletmesinin üst gözetiminden Yönetim Kurulu sorumludur.
5.2. Hukuk Müşavirliği
5.2.1. Politikanın hazırlanması ve geliştirilmesinden Yönetim Kurulu adına Hukuk Müşavirliği sorumludur. Hukuk Müşavirliği bu politikayı gerektiği durumlarda güncelliği ve geliştirme ihtiyaçları açısından değerlendirir ve Yönetim Kuruluna önerilerde bulunur.
5.3. Etik Kurul
5.3.1. Politikada yer alan ilke ve esaslara aykırı olan ihlal ve şüpheli durumların bildirilmesi için gerekli iletişim kanallarının kurulmasını Etik Kurul sağlar ve bildirimde bulunan kişilerin gizliliğini, güvenliğini sağlamaya yönelik tedbirler alır.
5.2. Etik Kurul, gelen şikâyet ve ihbarları titizlikle ele alır ve inceler. İnceleme sonucunda bir kural ihlali tespit edilirse, gerekli kanıt ve belgelerle konuyu İç Denetim Departmanı gündemine taşır. Ayrıca, aynı ihlalin tekrar yaşanmaması için gerekli önlemleri alır ve gerekli mekanizmaları kurar.
5.4. İç Denetim Mekanizması
5.4.1. İç Denetim Mekanizması, Politikada yer alan ilke ve esaslara aykırı olan ihlal ve şüpheli durumların tespiti halinde ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak, Disiplin Cezası ile sonuçlanabilecek durumlar hakkında objektif değerlendirmeler yapar.
5.4.2. İç Denetim Mekanizması, Politikaya uygun davranmayan:
5.4.2.1. Çalışandan savunma almaya, soruşturma başlatmaya, iş sözleşmesini askıya almaya, iş sözleşmesini feshetmeye ve İş Kanunu ve yürürlükteki mevzuat uyarınca haklarını kullanma hak ve yetkisine sahiptir.
5.4.2.2. Uygun davranmayan danışman, avukat ve finansal uzmanlarından hizmet almayı durdurma ve hizmet sözleşmelerini sona erdirme hakkına sahiptir.
5.4.2.3. Uygun davranmayan iş ortakları ile arasındaki ticari iş ilişkilerini durdurma, askıya alma ve sona erdirme hak ve yetkisine sahiptir.
5.5. Çalışanlar
5.5.1. Şirket çalışanları bu Politikaya uyum sağlanması, İç ve dış mevzuata uyumlu çalışılması ve Politikaya aykırı bir davranış, tutum, işlem, eylem, karar, faaliyet ya da uygulama ile karşılaşılması durumunda Etik Hat aracılığıyla bildirim yapması ile sorumludur.
E-posta: etik@boytrans.com.tr [KK1]
Adres: Kayseri Organize Sanayi Bölgesi 8.Cad.No:61 Melikgazi/KAYSERİ
MADDE 6. YÜRÜRLÜK
6.1. İşbu Politika XX [KK2] tarihli Yönetim Kurulu Kararıyla yürürlüğe konmuştur. İşbu Politika yeni bir duyuru yapılana kadar geçerli ve yürürlükte kalacaktır.
MADDE 7. GÖZDEN GEÇİRME
7.1. İşbu Politika yılda bir defa düzenli olarak, süreç veya teknik altyapı değişiklikleri ile ilgili kontroller temel alınarak Etik Kurul tarafından gözden geçirilir. Gözden geçirilen ve güncellenen bu politika Yönetim Kurulu tarafından onaylanır.
MADDE 8. İLGİLİ POLİTİKA VE PROSEDÜRLER[KK3]
Etik Kurallar Politikası