
PAYDAŞ KATILIMI POLİTİKASI
Ana Süreç: Sürdürülebilirlik Yönetimi
Alt Süreç: Paydaş Katılımı
Politika: Paydaş Katılımı Politikası
MADDE 1. AMAÇ
1.1. Boytrans Lojistik Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. (bundan sonra “Şirket” olarak anılacaktır) paydaşları ile açık, şeffaf ve yapıcı bir iletişim politikası yürütür. Paydaş Katılım Politikasının (bundan sonra “Politika” olarak anılacaktır) amacı, Şirket’in paydaş katılımı süreçlerinin çerçevesini ve ilkelerini açıklayarak tüm paydaşlar için bir rehber oluşturmaktır.
MADDE 2. TANIMLAR
2.1. Bu bölümde politikada geçen özel terim ve kavramlar aşağıdaki şekilde kısaca açıklanmaktadır.
Şirket: Boytrans Lojistik Hizmetleri ve Ticaret A.Ş.
Politika: Paydaş Katılımı Politikası
Çalışan: Şirket yöneticilerini ve çalışanlarını ifade eder.
İç Paydaşlar: Şirket Üst Yönetimi ve Çalışanları ifade eder.
Dış Paydaşlar: Şirket’ten etkilenen veya etkileyen kurum dışındaki kişi, grup veya kurum/kuruluşları ifade eder. Şirketin müşterileri, kamuoyu, tedarikçileri, iş ortakları, yatırımcıları, yerel topluluklar, kamu kurumları ve düzenleyici kurumlar, akademik kuruluşlar, finansal kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, sektör kuruluşları ve meslek örgütleri ile medya kuruluşları sayılabilir.
MADDE 3. KAPSAM
3.1. Politika,
- Şirketin tüm Çalışanlarını,
- Mal ve hizmet alınan firmaları, tüm iş ortaklarını ve çalışanlarını,
- Dış hizmet alınan firmaları; danışmanlar, avukatlar, müşavirler ve dış denetçiler de dâhil olmak üzere Şirket adına görev yapan kişi ve kuruluşları, Şirket’in ticari ilişki içinde olduğu müşterileri de dâhil olmak üzere tüm değer zincirini
MADDE 4. İLKE VE ESASLAR
4.1. Paydaş katılımı, Şirket’in faaliyetleri ile ilgili olarak paydaşları ile sürekli bilgi ve görüş alışverişinde bulunduğu bir süreçtir. Bu doğrultuda paydaş katılımının amacı:
- Tüm kilit paydaşlarla doğru iletişim kurmak için teknik ve kültürel olarak uygun bir yaklaşım sağlamak,
- Faaliyet ve bu faaliyetin paydaşları olumlu veya olumsuz etkileme potansiyeli hakkında yeterli ve zamanında bilgi paylaşımını garanti altına almak,
- Paydaşlara, ilgili faaliyetin yaşam döngüsünün tüm aşamalarında görüş ve endişelerini ifade etmek için yeterli fırsat sağlamak ve
- Paydaşlar ile olumlu bir çalışma ilişkisi kurmaktır.
4.3. Şirket Sürdürülebilirlik Stratejisi ve Yol Haritasının olmazsa olmaz parçası Önceliklendirme Matrisi oluşturulurken ve güncellenirken paydaşların görüşleri alınır ve analize dâhil edilir. Şeffaf ve etkili bir iletişim politikasıyla paydaşlarla sürekli diyalog içinde olarak, önceliklendirme matrisinin paydaşların beklenti ve ihtiyaçları da karşılanacak şekilde geliştirilir. Önceliklendirme matrisi en az 2 yılda bir yeniden oluşturulur. Yönetim Kurulu ve Sürdürülebilirlik Komitesi bu süreyi kısaltma yetkisine sahiptir.
MADDE 5. KAPSAM VE SORUMLULUKLAR
5.1. Yönetim Kurulu
5.1.1. Yönetim Kurulu, Politikanın oluşturulması, uygulanması ve güncellenmesinin üst gözetiminden sorumludur.
5.2. Sürdürülebilirlik Komitesi
5.2.1. Sürdürülebilirlik Komitesi, Politikanın oluşturulması, uygulanması ve güncellenmesinin sağlanmasından Yönetim Kurulu adına sorumludur.
5.2.2. Paydaş Katılımına ilişkin süreçlerin Kurumsal İletişim Departmanı ile beraber yönetilmesinden sorumludur.
5.3. Kurumsal İletişim Departmanı/Sorumlusu[KK1]
5.3.1. İç ve Dış Paydaşlarla doğru ve etkin iletişimin kurulmasından ve gerekli iletişim mekanizmalarının kurulmasından Kurumsal İletişim Departmanı/Sorumlusu sorumludur.
5.3.2. Paydaş Katılımına ilişkin süreçlerin Sürdürülebilirlik Komitesi ile beraber yönetilmesinden sorumludur.
| Paydaş Grubu | İletişim Metodu | İletişim Nedeni | İletişim Sıklığı |
| Bayiler | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Talep edilen ürünlerin tam ve eksiksiz tanımlanması, kalite, teslim süresi, teslim şartları ödeme şekli, satış sonrası şartlar, iade şartları vb. | Sürekli |
| Müşteriler | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Talep edilen ürünlerin tam ve eksiksiz tanımlanması, kalite, teslim süresi, teslim şartları ödeme şekli, satış sonrası şartlar, iade şartları vb. | Sürekli |
| Firma Sahibi | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Karlılık, markalaşma, kuruluşun Pazar değerindeki artış | Sürekli |
| Yönetim | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Artan büyüme, satış ve karlılık, verimlilik ve operasyonların etkinliği |
Sürekli |
| Hissedarlar | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Karlılık, şeffaflık, paylaşımcılık, izlenebilirlik, hesap verebilirlik | Sürekli |
| Çalışanlar | Yüzyüze Görüşme/Easy | İyi çalışma ortamı, iş güvenliği eğitim, terfii, takdir edilme, ödüllendirme, maaş politikası, sorumluluk, yetki ve iletişim belirlenmesi |
Sürekli |
| Tedarikçiler | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Sözleşme şartları, satın alma hacminde ve kapsamında artış, uzun süreli temin sözleşmesi, talep sürekliliği zamanında ödeme, iade şartları, MSDSlerin alınması |
Sürekli |
| Düzenleyici/Yasal Kuruluşlar |
Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Uygulanabilir gerekliliklere ve endüstri standartlarına uyum/ raporların zamanında gönderilmesi/ilgili yasa ve yönetmeliklerin tanımlanması ve bilinmesi, revizyon çalışmalarına katılımcılık |
Sürekli |
| Hükümet/Toplum | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Çevrenin Korunması, etik davranış, sosyal hizmetleri, topluma saygı faaliyetleri ve kurumları desteklemek için alt yapıya harcamak üzere iş hacminde ve vergilerde artış | Sürekli |
| Bankalar/ Finans Kuruluşları |
Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
İyi finansal performans | Sürekli |
| Sendika | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Yasalara uyum, sözleşmeye uyum,t atmin edici ücret ve sosyal haklar,İSG ve çevre kurallarına uyum | Sürekli |
| Medya | Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Reklam, tanıtım, fuar, marka değeri ve bilinirliği, web sayfası yönetimi, sosyal medya hesabı yönetimi |
Sürekli |
| Eğitim kurumları(Üniversite, lise vb.) | Online Eğitim, Telefon/Fax/E-Mail Ziyaret |
Online eğitim, üniversite-sanayi işbirliği, staj, bilir kişilik | Sürekli |